Kategorie: Wszystkie | Galeria | Notatnik | O mnie | Photoshop | Szkicownik | Wstęp
RSS
czwartek, 26 listopada 2009
woman in a red hat - w2

woman in a red hat

Zrobiłem jeszcze inną wersję.

Przeglądając etapy pracy nad twarzą zauważyłem że jeden z nich był interesujący, więc do niego powróciłem.

etapy pracy nda twarzą

 

Photoshop + tablet

wtorek, 24 listopada 2009
Woman in a red hat

Parę dni temu poprzednią pracą "Chanel" rozpętałem burzę na jednym z forów poświęconych grafice komputerowej. Wiele osób zarzuciło mi że okłamuję czytelników. Parę osób twierdziło że nie ma sensu czegoś takiego robić. Część jednak doceniła mój wysiłek. Nie zakładałem podczas pracy nad "Chanel" że będzie to obraz artystyczny, raczej chodziło mi o wizualizacje konceptu jaki miałem w głowie. Chciałem zaprojektować twarz i się udało - trochę popełniłem błędów anatomicznych ale wynikało to z tego że pracowałem nad bryłą z wyobraźni. Nie ukrywam że do zrobienia poszczególnych materii podglądałem różne fotografie - ale żadnego elementu nie przerysowałem - niewiele osób potrafiło w to uwieżyć (i wcale nie musieli).

Czułem że muszę zadziałać jeszcze raz. Tym razem podwyższyłem sobie poprzeczkę "na maxa", postanowiłem stworzyć pracę całkowicie z wyobraźni. Zamkąłem się w pokoju z kartką i ołówkiem i zacząłem rysować - powstał kolejny wymyślony portret. Niestety ołówkowy twór nie spełniał moich oczekiwań ze względu na małą precyzję  jaką dawało narzędzie. Otworzyłem więc program Photoshop i zacząłem ponownie rysować. Utworzyłem schemat  kobiecego portretu, ( napiszę o tym później) który pomógł mi narysować proporcje. Po paru godzinach poszukiwania bryły i charakteru twarzy powstała zapowiedź pracy finałowej. Jeszcze trochę czasu poświęciłem na drobne detale i po kolejnych paru godzinach zakończyłem pracę.

Efekt możecie obejrzeć poniżej.

woman in a red hat

Jaki miała cel taka zabawa? - tylko jeden - chciałem sprawdzić czy potrafię narysować portret opierając się tylko na mojej pamięci i wyobraźni.

Photoshop + tablet (100% wyobraźni)

wtorek, 17 listopada 2009
Projekt - głowa - drobne poprawki

projekt -głowa

Coś mnie jeszcze męczyło i zrobiłem małe poprawki.

Photoshop+tablet

niedziela, 15 listopada 2009
Projekt - głowa - wariant kolorystyczny

projekt -głowa (Photoshop digital painting)

Wstawiam jeszcze drugi wariant kolorystyczny (z efektem głębi ostrości)

Projekt - głowa - detale pracy (oko)

projekt -głowa - detale pracy (oko)

 

Umieszczam jeszcze zbliżenie. Po narysowaniu portretu dodałem jeszcze parę photoshopowych filtrów, które nadają realistyczność detalom takim jak oko, skóra, itd...

sobota, 14 listopada 2009
Projekt - głowa - Chanel

projekt -głowa - Chanel

 

Projekt - głowa - zakończony. Wykreowaną postać nazwałem Chanel.

Postać została wymyślona - to znaczy że nie istnieje w realnym świecie. Wszystkie elementy obrazu zostały namalowane z wyobraźni. Różne fotografie posłużyły mi za materiał pomocniczy by efekt był realistyczny, ale nic nie zostało z nich skopiowane. Takie były moje założenia - i się udało.

Photoshop - digital painting (tablet)

środa, 11 listopada 2009
Projekt - głowa - ciąg dalszy

projekt -głowa

 

Głowa nabiera coraz realniejszych proporcji, a twarz charakteru.

Ten etap "projektowy" dobiega końca (został jeszcze design stroju).  Teraz skupię się na zaprojektowaniu ubranka i aranżacji sceny.

środa, 28 października 2009
Photoshop - Tutorial - Ręka a la Caravaggio

Od jakiegoś czasu nosiłem się z zamiarem udostępnienia tu na blogu mojego Photoshopowego tutoriala zrobionego dla magazynu PSD PHOTOSHOP - w końcu powstał w wersji blogowej.

 

Photoshop - Tutorial - Ręka a la Caravaggio

 

 

Duża wersja pracy:

poniedziałek, 13 lipca 2009
Efekt 3d w Photoshopie

Efekt 3d w Photoshopie

Pokażę kolejny efekt jaki można uzyskać w programie Photoshop. Przy okazji tworzenia ostatniej mojej pracy opracowałem metodę na ukazanie iluzji przestrzenności. Scena którą utworzyłem zawiarała jedynie dwa elementy tło i pojedynczy obiekt. Opiszę ją później.

Teraz zajmę się pokazaniem jak zrobić taki efekt trójwymiaru.

Na powierzchni obrazu o wymiarach 400x500px. gradientem utworzyłem tło (ustawienia gradientu). Warstwie dodałem filtr Szum 1%. oraz zmiękczyłem ziarno delikatnym rozmyciem. Skopiowałęm warstwę dwukrotnie nadając każdej coraz mocniejsze ziarno filtu Szum. Druga warstwa otrzymala szum o wartości 2% a trzecia 4%. Warstwie 2 i 3 przypisałem maskę, wylałem w niej czarną farbę. Wibierając białą farbę i malując miękkim pędzlem mogłem odsłonić interesujące mnie fragmenty. W trzeciej warstwie odsłoniłem tylko pierwszy plan tuż przy dolnej krawędzi obrazu, a w następnej odsłoniłem partię planu drugiego.

warstwy 

Efekt:

Efekt ziarna

Powstało wrażenie iluzji przestrzeni. Ziarno na pierwszym planie stało się wyraźne i duże, stopniowo zmniejszyło się wraz z oddaleniem.

Następnie na nowej warstwie utworzyłem prostą bryłę graniastosłupa. Wybrałem narzędzie lasso poligonowe i zaznaczyłem powierzchnię jednej ze ścian.

zaznaczenie

Wylałęm farbę oranżową (R=220, G=120, B=2)

Zaznaczyłęm podobnie lassem powierzchnię drugiego boku i wylałęm farbę (R=123, G=67, B=2), zmieniłem kolor by wydawała się zaciemniona. Dodatkowo zmiękczyłem krawędzie. Potem dodałem lekki szum

  zaznaczenie2bryła

By dodać bryle mocnego osadzenia, dodałem cień i odbicie koloru na powierzchni na której stoi graniastosłup. Zacznę od odbicia. Skopiowałem utworzoną bryłę na następną warstwę oraz przeniosłem warstwę pod spód. Dodałem jej rozmycie gaussowskie na 6px oraz szum 10%, bryłę umieściłem nieco niżej tak by było wrażenie odbicia. Warstwie ustawiłem krycie na 70% oraz mieszanie jako mocne światło. Warstwie tej dodałem maskę i wylałem w niej czarną farbę, malując miękkim pędzlem z białą farbą odsłoniłem interesujący mnie fragment.

bryła

Teraz został już cień i wykończenie.

cień

Zaznaczyłem kształt cienia, wypełniłem kolorem oraz nadałem krycie o wartości 35%. Dla lepszego efektu za pomocą maski zmniejszyłem intensywność wraz z oddaleniem się cienia. Na koniec zaznaczając bryłę graniastosłupu rozświetliłem część górną warstwą Nakładki malując kolorem jasnym (R=251, G=221, B=131 ). Podobnego zabiegu rozświetlenia użyłem na pierwszym planie sceny.

scena

Tak utworzoną scenę wzbogaciłem krzywymi, którymi podciągnąłem kolor i kontrast.

krzywe

 Efekt nie jest może zadowalający w 100%, wygląda trochę jak szybki render sceny 3d w v-rayu z bardzo skompymi ustawieniami. Efekt nabierze realności gdy zwiększymy powierzchnię obrazu kilkakrotnie.

Ten efekt wykorzystałem w pracy BMW M1:

Dziurka
Kolejny Photoshopowy tutorial "Dziurka"


Ten efekt powstał bardzo podobnie jak "Dziecięce zabawy"
Podobnie jak podczas tworzenia poprzedniej pracy utworzyłem szary podkład z szumem i dodałem styl warstwy [FX]
Utworzyłem 3 warstwy. Namalowałem na nich owalne kształty


Pierwsza warstwa- Parametry:

Powstały efekt pierwszej warstwy:


druga warstwa- Parametry:


Powstały efekt drugiej warstwy:


trzecia warstwa- Parametry:

Trzecia warstwa i efekt końcowy:


Tak wygląda okno z warstwami:


Taki efekt można uzyskać różnymi sposobami, ten wydaje mi się zabawny ale może kogoś zainspiruje do dalszych zabaw z ustawieniami, być może się da się to wykorzystać w realizacji jakiejś grafiki. Sam chętnie spróbuję ponownie.
 
1 , 2